אפליקציית "אלקנה", לחצו להצטרפות


מודעה בדבר קולות פסולים

בהתאם לסעיף 44 להוראות וכללים בדבר סדרי בחירות במועצות המקומיות (יהודה והשומרון) התשס"א–2001, מובא להלן לידיעת הציבור תוכן סעיף 72:

(א) אלה הם קולות פסולים –
1. פתק הצבעה הנמצא במעטפה פסולה או במעטפה שלא נחתמה בהתאם להוראת סעיף 52;
2. פתק הצבעה שלא נתקיימו בו כל הוראות סעיף 39 או 40, לרבות פתק שצוין עליו רק כינוי רשימת מועמדים ללא ציון האות; אולם פתק הצבעה שצוינו בו האות שאושרה לאחת מרשימות המועמדים בתוספת כינוי שונה מזה שאושר לאותה רשימה, הקול איננו פסול והוא יבוא במנין על פי ציון האות;
3. פתק הצבעה שסומן בצורה כלשהי העלולה לזהות את המצביע;
4. פתק הצבעה אשר הוצא מתוך מעטפת הצבעה שנמצא בה דבר מה בנוסף לפתק;
5. פתק הצבעה כאמור בסעיף 40 אשר הרשום בו בכתב יד איננו ברור דיו ואיננו מאפשר זיהוי ודאי של שם המועמד או אות הרשימה או שלא נרשם בו דבר;
6. פתק הצבעה למועצה שנמצא בתוך מעטפת הצבעה לראש המועצה;
7. פתק הצבעה לראש המועצה שנמצא בתוך מעטפת הצבעה למועצה;
8. מעטפת הצבעה שנמצאו בה פתק הצבעה למועצה ולראש המועצה, או שני פתקי הצבעה שונים לראש המועצה, או שנמצאו בה יותר משני פתקים – לא יובא אף אחד מהפתקים האמורים במנין הקולות; נמצאו במעטפה שניים או שלושה פתקי הצבעה זהים, יובא אחד מהפתקים במנין הקולות;
9. מעטפת הצבעה של בוחר שהצביע בקלפי מיוחדת לחיילים כאמור בפרק ט׳ אשר הגיעה לוועדת הבחירות אחרי היום החמישי שלאחר יום הבחירות.
10. פתק ירוק עם כיתוב "נגד"

(ב) נמצאו בכלל פתקי ההצבעה של רשימה אחת או של מועמד אחר לראש המועצה כמה פתקי הצבעה בכתב יד אשר לא נפל בהם פסול מהפסילות האמורות בסעיף קטן (א), אולם הוכח כי יותר מפתק הצבעה אחד כאמור נכתב בכתב ידו של אדם אחד, ייחשב רק אחד מהפתקים האמורים ככשר ויתר הפתקים בכתב ידו של אותו אדם ייפסלו.

בהתאם לסעיף 39(א) להוראות וכללים בדבר סדרי בחירות במועצות המקומיות (יהודה והשומרון) התשס"א–2001, פתקי ההצבעה יהיו מודפסים על פי דוגמא שאישר מנהל הבחירות; בפתק הצבעה למועצה יצוינו בדפוס אך ורק האות או האות והכינוי של רשימת המועמדים; בפתק הצבעה לראשות המועצה יצוין בדפוס אך ורק שם המועמד בעברית כפי שאישר מנהל הבחירות.

בהתאם לסעיף 40(א) להוראות וכללים בדבר סדרי בחירות במועצות המקומיות (יהודה והשומרון) התשס"א–2001, במקום הפתק המודפס רשאי בוחר להשתמש להצבעה גם בפתק ריק שעליו יציין, בכתב ידו, בהצבעה למועצה אך ורק את אות רשימת המועמדים או האות והכינוי בעט בצבע כחול ובהצבעה לראשות המועצה אך ורק את שם המועמד, בעברית, בצורה המאפשרת לזהותו בוודאות.
כל בוחר רשאי לקבל מוועדת הקלפי פתק ריק.

הערה: פתקי הצבעה מודפסים, חייבים להיות בהתאם לדוגמא שאושרה על ידי.
פתק הצבעה מודפס שאינו לפי הדוגמא הוא פתק פסול.
דוגמאות פתקי ההצבעה שאושרו מתפרסמות בהודעה נפרדת.

הסבר: פתק הצבעה בכתב יד חייב להיות בכתב ידו של הבוחר.
סעיף 72(ב) להוראות וכללים בדבר סדרי בחירות במועצות המקומיות (יהודה והשומרון) התשס"א–2001, המצוין לעיל, קובע כי רק פתק אחד בכתב יד של אדם מסוים הוא כשר, ואם יוכח כי נמצאו פתקים נוספים בכתב יד של אותו אדם – יתר הפתקים פסולים.

 

מנהל הבחירות
למועצה המקומית אלקנה